۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۳۸۰۰۶

پنجمین مدرسه علمیه مراغه افتتاح می شود 

نماینده خبرگان رهبری در دیدار با مدیر حوزه علمیه قم از راه‌اندازی پنجمین مدرسه علمیه مراغه همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.
امام جمعه مراغه در دیدار با مدیر حوزه علمیه قم 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری ساعتی پیش با حضور در دفتر آیت الله اعرافی، مدیر حوزه علمیه قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدارس علمیه شهرستان مراغه پرداخت و اظهار داشت: همزمان با سال تحصیلی جدید پنجمین مدرسه علمیه مراغه افتتاح می شود.


امام جمعه مراغه با اشاره به عملکرد 18 ساله مطلوب و فرا منطقه‌ای حوزه های علمیه مراغه خاطرنشان کرد: هم اکنون سه مدرسه علمیه ویژه برادران به نام‌های حضرت امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و مدرسه ویژه خواهران با نام فاطمه الزهرا(س) در این شهر فعال هستند.


وی با اشاره به این‌که استقبال پرشور جوانان منطقه برای تحصیل در مدارس علمیه مراغه عامل اصلی در افزایش ظرفیت پذیرش طلبه و تأسیس مدارس علمیه جدید بوده است، گفت: با توجه به اینکه مراغه در جنوب استان واقع شده و همجوار با استان های آذربایجان غربی و کردستان است، تربیت مبلغ در این منطقه ضرورت دارد.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به نفوذ افکار التطاقی جریان‌های وابسته به وهابیت در شهرستان مراغه افزود: وهابیت و افکار انحرافی در همسایگی مراغه به فعالیت مشغولند و باید حوزه های علمیه این منطقه تقویت شوند تا با این انحرافات مقابله کنند.


تولیت حوزه علمیه مراغه گفت: راه اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت در مراغه برای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان موجب برکات بسیاری خواهد بود، از این رو انتظار داریم؛ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در این مسأله عنایت ویژه داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید حوزه علمیه قم؛ آیت الله اعرافی را شخصیتی مبتکر، خوش فکر و تحول گرا معرفی کرد و گفت: تحول و تعالی حوزه های علمیه نیازمند نگرش به‌روز همراه با رویکرد فراملی است.


همچنین آیت الله اعرافی، مدیر حوزه علمیه قم در سخنانی با تقدیر از تلاش‌های امام جمعه مراغه در گسترش مدارس علمیه منطقه آذربایجان اظهار داشت: با توجه به حساسیت های منطقه دستور همکاری و تسریع در تاسیس سفیران هدایت مراغه و تقویت حوزه های علمیه این شهرستان صادر خواهد شد./203/935/ب1

ارسال نظرات